niedziela, 29 marca 2015

Grube dzieci to nieszczęśliwe dzieci.

Poważnym problemem zdrowotnym, zwłaszcza w ciągu ostatniego trzydziestolecia, stała się nadwaga i otyłość w wieku dziecięcym. Opracowany w 2005 roku przez The International Obesity Task Force raport1 wskazuje, że co 5 europejskie dziecko ma nadwagę lub jest otyłe, a co roku przybywa około 400 000 nowych przypadków nadwagi i otyłości dziecięcej.
Podobny wniosek można wyciągnąć, analizując polskie dane epidemiologiczne, które wskazują na znaczne zwiększenie w ostatniej dekadzie odsetka dzieci mających nadwagę i otyłość.
Ci,którzy śledzą mój instagram, bloga i fb wciąż pytają co jem, ile ćwiczę i ile schudłam.
Tak naprawdę nie chodzi o to, by zrzucić tylko zbędne kilogramy.
Chodzi o to, by zmienić złe nawyki żywieniowe, mieć pasję, spełniać marzenia i pozbyć się kompleksów.
Jako dziecko byłam gruba. W wieku 5 lat ważyłam 24,5 kg. Tyle dziś waży mój ośmioletni syn.

Dopiero, kiedy lekarz stwierdził powiększoną wątrąbę -mama, babcia i prababcia przestały mnie futrować.
W szkole podstawowej wołali na mnie PYZA. Przed maturą przytyłam, gdyż nerwy zajadałam czekoladą.Nigdy nie byłam ani szczupła, ani chuda.
Po urodzeniu trzeciego dziecka postanowiłam to zmienić.
Chcę pokazać,że grube dzieci nie muszą całe życie walczyć z nadwagą. Mam nadzieję,że mi uwierzycie, że nie ma ciężkich kości, mocnej budowy ciała.
Odstawcie diety cud, one działają tylko na chwilę.
Drogie mamy starajcie się karmić swoje dzieci zdrowo, by nie musiały zmagać się z otyłością i otoczeniem.
Mamy czas letni! Krócej śpimy i mamy więcej czasu, by się ruszać!
Idzie wiosna, więc zaczniemy jeść więcej warzyw i owoców.
Kochajcie swoje dzieci i nie dajcie im cierpieć. Grube dzieci to nieszczęśliwe nastolatki. Grube dzieci często mają grubych rodziców. Albo takich, którzy nieustannie walczą z nadwagą i stosują różne diety. Odziedziczyły skłonność do tycia? Najprawdopodobniej nie, tylko też uwielbiają słodycze i nie lubią gimnastyki, a ich dieta pozostawia wiele do życzenia.

1 komentarz:

  1. dokładnie! rodzice powinny dbać o swoje dzieci i także od siebie i jeść zdrowo !

    OdpowiedzUsuń