sobota, 5 września 2015

Warsztaty kulinarne z JADŁONOMIA, czyli pożegnanie lata w KUCHNI AGATY.

 Człowiek uczy się całe życie. Dziś wzięłam udział w warsztatach kulinarnych organizowanych przez KUCHNIA AGATY.
Warsztaty kulinarne prowadziła moja ulubiona autorka Marta Dymek. 
Przepisy z jej bloga JADŁONOMIA uwielbiam. Są one inspiracją wielu potraw, które szykuję. 
Stanowią drogowskaz w zdrowym odżywianiu.
 Gotowanie jest dla mnie pasją. Uwielbiam odkrywać nowe smaki. Dziś poznałam paprykę wędzoną. 
I zrobiłam swoje pierwsze w życiu faszerowane pomidory. 
Były pyszne, dlatego postanowiłam podzielić się z Wami przepisem.
 Radość gotowania, odkrywanie nowych zapachów, smaków, aromatów połączone z poznawaniem nowych ludzi. 
Uwielbiam TO.
 FASZEROWANE POMIDORY: 
Składniki: 4kg pomidorów, 8  szalotek, 1 papryczka peperoni,2 ząbki czosnku, 2 laski cynamonu, oliwa, 2 szklanki ryżu, 1 szklanka białego wina, 4 szklanki bulionu, 1 szklanka rodzynek, 1/2 szklanki podprażonych orzechów piniowych, szczypta szafranu, sól, pieprz, garść bazylii
Pomidory umyć, odciąć główki, wydrążyć środek.
Szalotki, pepperoni, czosnek posiekać. Na dnie garnka rozgrzać oliwę, dodać z laską cynamonu, smażyć przez dwie min, dodać czosnek z papryczką i smażyć. Dodać ryż, wlać wino. Zwiększyć ogień, kiedy wino odparuje, wlać bulion, dorzucić szaftran, rodzynki, i miąższ z pomidorów. Gotować na małym ogniu ok. 15 min. Doprawić solą i pieprzem. Piekarnik rozgrzać do 200 st. Napełnić pomidory ryżem, na szczycie położyć listek bazylii. Przykryć czapeczką i zapiekać 20 min.
 A na deser pudding CHIA.
Składniki: 400 ml mleka kokosowego, 1/4 szklanki nasion CHIA, 2 łyżki syropu klonowego, 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
Do podania: sezonowe owoce i mięta, kwiaty jadalne
Do miski wlać mleko, ziarna i syrop oraz wanilię. Wszystko mieszać trzepaczką, przelać do słoiczków. Odstawić do lodówki w celu schłodzenia. Pudding przybrać kwiatami i owocami.
Zjeść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz